
යාකොබ් තුමා යැවූ හසුන. (නගමු ඇදහිල්ල ක්රියාවට)
ශුද්ධලියවිලි පාඨය :- යාකොබ් 1:12-18
මාතෘකාව :- ‘වි භා ග ය’
හැඳින්විම :-
පාසල් කාලයේදී අපට අමතක නොවන හා අකමැතිම අද්දැකීම් අතරින් විභාග කාලය විශේෂයෙන් සඳහන් කළ හැකිය. ඊට හේතුව අප තුල පවතින අසමත්විමට ඇති අකමැත්තයි. අසමත්වීම හෝ අසාර්ථකවීම යනු ජීවිතයේ අවසානය නොව, තවත් නව ගමනක අරම්භය බව අප සිහියට ගත යුක්තකි.
මොහොතක් රැගෙන ඔබ සිටින ස්ථානයේ අවට බලන්න. දැන් ඔබට විදුලි බල්බයක් දක්නට ලැබෙනවාද? විදුලි බල්බය සොයාගත් තෝමස් අල්වා එඩිසන් මහතා එකවරම එය නිපදුවේ නැත. වසර ගණනාවක් පුරා, සිය දහස් වාරයක් අසාර්ථ වෙමින් සෙමින් සෙමින් අසවානය කරා ලඟා වූයේය. ඔහු කිසිවිටක අසමත්භාවයට හෝ අසාර්ථකභාවයට අකමැතිවූයේ නැත. ඔහු තම අද්දැකිම් මෙලෙස විස්තර කරයි.
“බොහෝ දෙනෙක් සිදුකරන වරදක් නම් සාර්ථකත්වය පෙනි පෙනී උත්සහය අතහැරීමයි. මම අසාරථවූයේ නැත. වරදින හැම වාරයකදීම මා ඉගෙන ගත්තේ නිවැරදිව යමක් නිපදවන්න ඇති හොඳම ක්රම හා අනුගමනය නොකළ යුතු ක්රම මොනවාද යන්නයි”.
විභාගය යනු අප සතු දැනුම හා හැකියාව උරගා බලන එක් ක්රමයක් පමණි. ඉන් ලැබෙන ප්රතිථලය මත අපගේ මට්ටම තක්සේරුකර අවශ්ය ඉදිරි පියවර ගැනීම සිදු කළ හැක. පරීක්ෂාව හෙවත් සෝදිසි කිරීමද එලෙසමය. දෙවියන්වහන්සේ එය මෙවලමක් (උපකරණයක්) සේ යොදාගෙන මා උරගා බලන සේක.
උදාහරණයක් ලෙස ලොතරැයි පතක් ගැන සිතන්න (සූදුවක් බැවින් කිතුණුවන් කිසිවිටෙක ලොතරැයි මිලට නොගනී). එම ලොතරැයිය නිකුත් කළ ආයතය හැර කිසිවෙකුට එහි වටිනා කම ගැන කිසිම අවබෝධයක් නැත. ඔබ අත ඇති ලොතරැයිය සූරා බලනතෙක් එහි ඇති වටිනාකම ඔබට දැන ගත නොහැකිය. ඇත්තෙන්ම උන්වහන්සේගේ සර්වඥභාවය (සියල්ල දන්නාබව) නිසා මා ගැන උන්වහන්සේට අමුතුවෙන් සෝදිසි කර බැලිය යුතු නැත. උන්වන්සේ මා එවැනි සෝදිසි කිරීම් වලට මුහුණදිමට සලසවන්නේ මගේ වටිනා කම්, දුර්වලකම් හා ශක්තීන් මටම අවබෝධකර ගැනිමට අවස්ථාවක් සලසා දිමය.
1. අවධානය : (මෙම බයිබල් කොටසින් අපට උගන්වනනේ කුමක්ද යන්න විමසා බලන්න)
· දෙවියන්වහන්සේ මා නපුරින් පරීක්ෂා නොකරයි.
· මාගේම තෘෂ්නාව යොදාගනිමින් සාතන් මා පරීක්ෂා කරයි.
2. අන්තර්තය : (මෙම බයිබල් කොටසේ අඩංගු වන කාරණා ගැන විමසා බලන්න)
i. කව්රුන් විසින්ද?
දෙවියන්වහන්සේ හා සාතන් විසින් අප පරීක්ෂා කර බලයි.
ii. කාටද/කාවද?
ඕනෑම ඇදහිලිවන්තයෙක් (වයස අ 92 වන දැනට ලොව සිටින සුප්රසිද්ධ ඉවැන්ජලිස්ත බිලි ග්රැහැම් තුමාට පවා).
iii. කවදාද?
ඕනෑම මොහොතකදී පරීක්ෂාව පැමිණෙයි.
iv. කොතැනදීද?
ඕනෑම ස්ථානයකදී පරීක්ෂාව පැමිණෙයි.
v. කෙලෙසද?
පදය 12
හැඳින්වීමේ සඳහන් කර ඇති පරිදි ජිවිතයේ මුහුණ දෙන සෑම දූෂ්කර අද්දැකිමකට පසුව දෙවියන්වහන්සේ අලුත් ආකාරයකින් අපට තවත් සමීපවෙයි. එතුලින් අපගේ ආත්මික ජීවිතය තව තවත් වැඩිවර්ධනය වෙයි.
පද 13 සිට 14
සාතන් අප පරීක්ෂා කිරීමට යොදාගන්නේ අප තෘෂ්ණාවන කාරණාවකි. සීමාව ඉක්මවා ඕනෑම ලෞකික දෙයකට ආශාවිම තෘෂ්ණාවයි. ආහාර අපට අවශ්ය දෙයකි. එහෙත් ඊට වැඩියෙන් ආශාවීම කෑදරකමයි. මුදල් අපට ඉතාවැදගත් දෙයකි. එහෙත් ඊට වැඩියෙන් ආශාවීම මසුරුකමයි. අප සතුදේ ආරක්ෂා කිරීම ඉතාවැදගත් දෙයකි. එහෙත් එය කිසිවෙක් හා බෙදා නොගැනිම ලෝභකමයි. ලිංගිකත්වය දෙවියන්වහන්සේ විසින් මිනිසාට දුන් පවිත්ර දෙයකි. එය සිමාවෙන් පිටත ක්රියාත්මක කිරීම සල්ලාලකම/වෛශ්යාකම/කාමමිත්යාචාරය වෙයි.
පදය 15
සාතන්ගේ පරීක්ෂා කිරීමේ ක්රිවාවලිය ක්ෂණිකයෙන් සිදු නොවෙයි. එය සෙමින් සෙමින් ක්රමානුකූලව සිදුවෙයි. උදාහරණයක් ලෙස දරුවෙක් මෙලොවට එක් සැනයකින් බිහිනොවෙයි. මව් කුසේ තැන්පත් වන බීජය (යුක්තානුව) සති කීපයකදී කළලයක් බවට පත්වෙයි. පසුව එය දිනෙන් දින, සතියෙන් සතිය ගතවී මාස දහයකදී පමණ සම්පූර්ණ දරුවෙක් බවට පත්වී මෙලොවට බිහිවෙයි. එලෙසට සාතන්ද ඔහුගේ සියලු ප්රයෝග යොදා ගනිමින් අප ආශවන දේ තුළින් අප තුළ තෘෂ්නාව ඇති කර, අප පාපයට ග්රහණයකර ගනී. අවසානයේ අප දෙවියන්වහන්සේ හා ඇති සම්බන්ධයෙන් ඉවත් කර ආත්මික මරණයට ඇද දමයි.
පද 16 සිට 18
දෙවියන්වහන්සේ මැවූ සියලුම දේ අතරින් උතුම්ම මැවිල්ලවන මා හට අවශ්යවන සියලුම දේ සැපයිමට එතුමා විශ්වාසවන්තවන සේක. එබැවින් කිසිදු දෙයක් ගැන කනස්සලු විය යුතු නැති අතර එතුමාගේ සැපයිම දෙස බලා සිටිය යුතුයි.
3. ආදර්ශය හා අදාළකිරීම
· මෙම මොහොතේ
දෙවියන්වහන්සේ විසින් ඔබ පරීෂා කරන ආකාරය හෝ දෙය කුමක්ද?
සාතන් විසින් ඔබ පරීෂා කරන ආකාරය හෝ දෙය කුමක්ද?
· ඔබ යම් පරීක්ෂාවකට අසුවී ඇද්ද?
· මම ආශාකරන දේ තෘෂණාවක් දක්වා වර්ධනය වී ඇදද? හෝ එසේ විය හැකිද?
· ඔබ දෙවියන්වහන්සේගේ සැපයිම විශ්වාකරනවාද ? එසේ නොමැතිනම් ඔබේම හැකියාවන් කොරහි විශ්වාස කරනවාද?
· එන්න කුරුසිය පාමුලට, ඉඩහරන්න ශුද්ධාත්මයාණන්වහන්සේට ඔබව නව ජීවනයක් කරා ගෙනයන්න.